TOIMITUSEHDOT:

(päivitetty 3.1.2020)

 

 

Minimitilaus 10,00e tai alle jäävissä tilauksissa pientoimituslisä 5,00e.

 

 

Verkkokauppa www.villakeiju.com

 

Rekisteröity osoitteeseen Toritie 7, 71800 Siilinjärvi Siilinjärven Matkahuollon yhteydessä

 

Y-tunnus 2273504-0

 

sähköposti: villakeijuinfo ( a) gmail.com, ei puhelinasiakaspalvelua.

 

 

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Tuotteet ovat askarteluun soveltuvia tuotteita. Pienten lasten tai täyttä ymmärrystä vaille olevien henkilöiden kanssa askarrellessaan huoltajan/hoitajan tulee selvittää/ kysyä etukäteen/arvioida onko materiaaleista tai laitteista haittaa/vaaraa henilölle, henkilön ikä- taito- ja ymmärrystason huomioiden.  Tuotteet eivät sovellu alle 3-vuotialle.

 

 

1.Tilaaja x tilaajan vastuu

 

-Tilaajan tulee olla täysi-ikäinen

 

-Tilaajan vastuulla on huomioida, että värien nimikkeet ja kuvat ovat suuntaa-antavia. Villakeiju ei vastaa tietotekniikasta johtuvasta (värierot erilaisissa asetuksissa eri tietokonenäytöillä ym.) tuotekuvan informaation virheellisyydestä ja siitä johtuvista asiakaspalautusten toimituskustannuksista. Asiakkaan vastuulla on etukäteen ottaa yhteyttä sähköpostilla ja tarkistaa mikäli jokin lisätieto on tarpeen tuotteen tilauspäätöksen tekemisessä.

 

-Tilaajan vastuulla on että tilauksessa annettu osoite on oikein ja mahdollinen paketin noutopiste on valittu oikein, jotta paketti toimitetaan oikeaan paikkaan. Mikäli asiakkaan tilauksessaan antama osoite on väärin kirjoitettu tai valittu väärä paketin noutopiste, asiakas vastaa kustannuksista, jotka syntyvät mahdollisesta uudelleen lähetyksestä tai muutoksen tekemisestä kesken kuljetuksen.

 

-Tilaajan vastuulla on antaa toimiva sähköpostiosoite oikein kirjoitettuna sekä tarkastaa sähköpostistaan myös roskapostikansio siltä varalta, että tilauvahvistus tai saapumisilmoitus suodattuu sinne. Tilaajan vastuulla on huolehtia myös siitä, että sähköpostissa ja kännykässä on tilaa saapumisviestien vastaanottamiseen. Mikäli pakettia ei lunasteta, paketti palautuu automaattisesti meille takaisin. Asiakas vastaa lunastamattoman paketin palautumis- ja uudelleenlähetyskuluista. Lunastamatta jättäminen ei ole sama kuin tilauksen peruuttaminen ja palauttaminen.

 

-Tilaajan tulee huolehtia, että hakee paketin Postin tai Matkahuollon toimipisteestä saapumisviestissä ilmoitettuun päivään mennessä. Asiakas vastaa mahdollisista Postin tai Matkahuollon varastointikuluista, mikäli ei hae pakettia ilmaisen säilytyksen aikana, mikä ilmoitetaan saapumisviestissä.

 

-Tilaajan tulee huolehtia pakettia noutaessaan Matkahuollon noutopisteestä, että mukana on myös henkilöllisyystodistus ja mahdollinen valtakirja, mikäli toinen henkilö noutaa paketin asiakkaan puolesta. Valtakirjalla tarkoitetaan käsin allekirjoitettua valtakirjaa, jonka löydät täältä: https://www.matkahuolto.fi/media/filer_public/c4/39/c43964ee-4250-4058-a609-9420023145f7/valtakirja_lahetyksen_luovuttamiseen_fi.pdf

 

 

-Tilaajan tulee huolehtia pakettia noutaessaan Postin pakettipisteestä, että mukana on myös henkilöllisyystodistus sekä saapumisilmoitus/lähetystunnus. Tavallisen paketin, jossa ei ole henkilökohtaisesti luovutettava -lisäpalvelua voi toinen henkilö noutaa lähetyksen asiakkaan puolesta lähetystunnuksella ja kuvallisella henkilöllisyystodistuksella. Postin pakettiautomaatista paketin voi noutaa lokeron avauskoodilla, jonka asiakas saa tekstiviestillä. Kirjatun kirjeen ja henkilökohtaisesti luovutettavan lähetyksen voi toinen henkilö noutaa valtakirjalla, jonka löydät täältä: http://www.posti.fi/liitteet/valtakirja_fi.pdf

 

 

 

2. Tilaaminen

 

-Tilaukset tehdään verkkokaupan kautta. Emme käsittele sähköpostilla/tekstiviestillä/soittamalla saapuneita tilauksia. Mikäli tilauksestasi unohtui jokin tuote, tuote voidaan vielä lisätä tilaukseen, mikäli maksutapana oli ”lasku etukäteen sähköpostilla” ja jos tilausta ei ollut vielä ehditty pakata/lähettää. Muissa maksutavoissa tilaukseen ei voida jälkikäteen lisätä tai poistaa tuotteita, on tehtävä kokonaan uusi lisätilaus.

 

-Tuotteet lisätään ostoskoriin klikkaamalla halutun tuotteen kohdalla ”lisää koriin” painiketta. Tuotteiden määrää voi muuttaa ostoskorinäkymässä. Ostoskori näkyy sivun oikeassa yläkulmassa. Kun olet valinnut haluamasi tuotteet, klikkaa ostoskorinäkymän alalaidasta  painiketta ”Kassalle”, muuta tarvittaessa tuotteiden määriä, kirjoita yhteystietosi huolella ja  valitse toimitus- ja maksutavat. Verkkokauppa näyttää toimitustapojen valikossa automaattisesti kyseisen tilauksen tuotteille mahdolliset toimitustavat, joista voi valita.

 

-Tilauksen arvon jäädessä alle 10e (ennen toimituskuluja) tilaukseen tulee pientoimituslisä 5,00e. Pientoimituslisää ei palauteta asiakaspalautuksen yhteydessä.

 

 

3. Tilaus- ja maksuvahvistus

 

Onnistuneen tilauksen jälkeen verkkokaupasta lähtee sähköpostiisi automaattinen tilausvahvistus muutaman minuutin sisällä. Asiakkaan vastuulla on huolehtia, että tilauksessa annettu sähköpostiosoite on oikein kirjoitettu ja sähköpostissa on tilaa viestin vastaanottamiseen. Mikäli tilausvahvistusviestiä ei kuulu 5min sisällä tilauksen teosta, tarkistathan sähköpostin roskapostikansion. Mikäli tilausvahvistusviestiä ei löydy sieltäkään, otathan meihin yhteyttä sähköpostilla villakeijuinfo (a) gmail.com.

 

 

4. Maksaminen ja maksutavat

 

-Etukäteismaksu laskulla, lähetetään sähköpostilla. Laskuttaja Villakeiju (POP). Kts. 5. Turvallisuus

 

-Bambora Payform l (asiakkaan ja Bamboran välinen sopimus maksun suorittamisesta)

 

PayForm-palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Mash.

 

(Bambora Payform maksut ovat täysin asiakkaan ja ko.maksupalveluyritysten välisiä. Alimmaisena lisätietoa molemmista (kohta 13).

 

 

 5.Turvallisuus

 

Turvallisuus: Villakeijun lähettämät laskut (”Lasku etukäteen sähköpostilla”) tulevat AINA sähköpostiosoitteesta villakeijuinfo ( a) gmail.com ja Villakeiju EI KOSKAAN pyydä suorittamaan etukäteislaskuja muuhun tilinumeroon kuin POP  FI75 4786 0010 1486 76!

 

Laskut lähtevät automaattisesti verkkokaupasta tilauksen yhteydessä. (Jotkut sähköpostit saattavat tulkita tämän automaattiviestin ns.massapostiksi/urkinnaksi tms. joten tarkistathan roskapostikansion mikäli laskua ei kuulu. Mahdollinen varoitusviesti voidaan jättää huomiotta, mikäli se täyttää ylläolevat turvallisuusohjeet)

 

 

 

6.Maksuaika

 

Laskuun muodostuu automaattisesti maksuaikaa 1vrk, mutta tuotteita säilytetään sinulle varattuina 5vrk, minkä jälkeen tuotteet menevät uudelleen myyntiin, jos tilisiirtoa ei ole tehty. Villakeijulla on käytössä POP.

 

Bambora Payform maksut maksetaan suoraan heille ja mahdolliset maksuajan pidentämispyynnöt, osamaksusopimukset ja –kulut ovat asiakkaan ja kyseisen maksuntarjoajan välisiä.

 

7.Tilauksen käsittely- ja toimitusaika

 

Tilaukset käsitellään ja saatetaan toimitukseen pääsääntöisesti 1-3 arkipäivän sisällä maksusuorituksen kirjautumisesta Villakeijun tilille, mutta lomien, kampanjoiden, messujen ym. aikana saattaa tilausten käsittelyajat hieman pidentyä. Ilmoitamme mahdollisen tilausruuhkan ”uutisena” verkkokaupassa sekä verkkokaupan Ajankohtaista-sivulla. Villakeiju on 1-2 työntekijän pienyritys. Bambora Payform on nopein maksutapa, koska onnistuneet maksusuoritukset näkyvät meillä heti, eikä tarvitse odottaa normaalin tilisiirron kirjautumista eri pankkien välillä.

 

Mikäli tilaus sisältää yhdenkin “tulossa, varaa” merkinnällä olevan tuotteen, tilaus jää odottamaan saapuvaa tuotetta. Mikäli tarvitset tilauksesi aiemmin, tilaa varaustuote erikseen ihan omana tilauksenaan

 

Matkahuolto ilmoittaa sivuillaan toimitusajaksi paketin vastaanottamisesta (ei sähköisestä ilmoituksesta) 1-3vrk (mitä vähemmän vaihtoja, sen nopeammin rahti kulkee. Bussipaketti Matkahuoltoihin ja Matkahuollon asiamiespisteisiin on yleensä nopeampi vaihtoehto kuin lähikauppapisteisiin ja pakettiautomaatteihin, joihin menee +1vrk.

 

 

8.Toimitustavat ja -hinnat

 

-kirjetoimitus 2,95e kts.lisätiedot

 

 

-Luukkulaatikkokirjetoimitus  3,95e (pahvikotelossa herkät, kulmikkaat tuotteet) kts.lisätiedot

 

 

-Postin Pikakirjetoimitus 9,90e (max A4, 2cm vain hyvin ohuet tuotteet esim. stanssit)

 

 

-Matkahuollon pakettitoimitus 3,95e (Matkahuoltoon, mh lähipaketti kts.lisätiedot)

 

 

-Matkahuollon PIKApakettitoimitus 22,90e. PIKA-pakettitoimituksen valitessasi tilauksesi menee Villakeijussa tilasjonon ohi käsittelyjonossa. Matkahuolto puolestaan lupaa, että pikapaketit vaihtavat bussista toiseen seuraavalla mahdollisella vuorolla (vähintään tunnin käsittelyaika väliasemilla, pikapaketin saa noutaa suoraan bussista henkilöllisyystodistuksella esim. bussipysäkiltä, mikäli järjestelystä on etukäteen sovittu. Kerromme asiakkaalle sähköpostilla pikapaketin aikataulutuksen etukäteen ja ilmoitamme onko nouto matkahuollon noutopisteestä vai onko mahdollista hakea pysäkiltä suoraan.

 

 

-Matkahuollon JAKOpaketti kotiovelle 9,90e

 

 

-Postin pakettitoimitus 6,95e ( postiin tai smartpostautomaattiin, postin Pienpaketit postiluukusta )

 

 

(-Painava/isokokoinen pakettitoimitus 9,95e (vain muutamissa tuotteissa, mainittu erikseen lisätiedoissa)

 

 

-EU-maat/EU-countries shipping 11,90e (max 30kg, max 60x60x120cm, 1-8 days)

 

 

-Ilmainen toimitus yli 80euron tilauksissa Matkahuollon pakettina Suomessa (normaali tai lähipaketti) , toimituskulut jäävät automaattisesti laskusta pois.(ei koske painavia/suurikokoisia tuotteita esim. bigshot-laite)

 

-Yli 50euron tilauksiin tulee pieni kaupanpäällinen. Yli 80euron tilauksissa kaupanpäällisen sijasta ilmainen toimitus Matkahuollon pakettina. Mikäli tilaus palautetaan kokonaisuudessaan, myös kaupanpäälliset tulee palauttaa kokonaisuudessaan.

 

 

9.Paketin noutaminen Postin tai Matkahuollon pisteistä/säilytysajat

 

-Saapumisviestissä ilmoitetaan montako päivää pakettia säilytetään ja milloin ilmainen säilytys päättyy.

 

-Tilaajan tulee huolehtia, että hakee paketin Postin tai Matkahuollon toimipisteestä saapumisviestissä ilmoitettuun päivään mennessä. Asiakas vastaa mahdollisista Postin tai Matkahuollon varastointikuluista, mikäli ei hae pakettia ilmaisen säilytyksen aikana, mikä ilmoitetaan saapumisviestissä.

 

-Tilaajan tulee huolehtia pakettia noutaessaan Matkahuollon noutopisteestä, että mukana on myös henkilöllisyystodistus ja mahdollinen valtakirja, mikäli toinen henkilö noutaa paketin asiakkaan puolesta. Valtakirjalla tarkoitetaan allekirjoitettua valtakirjaa, jonka löydät täältä: https://www.matkahuolto.fi/media/filer_public/c4/39/c43964ee-4250-4058-a609-9420023145f7/valtakirja_lahetyksen_luovuttamiseen_fi.pdf

 

-Tilaajan tulee huolehtia pakettia noutaessaan Postin pakettipisteestä, että mukana on myös henkilöllisyystodistus sekä saapumisilmoitus/lähetystunnus. Tavallisen paketin, jossa ei ole henkilökohtaisesti luovutettava -lisäpalvelua voi toinen henkilö noutaa lähetyksen asiakkaan puolesta lähetystunnuksella ja kuvallisella henkilöllisyystodistuksella. Postin pakettiautomaatista paketin voi noutaa lokeron avauskoodilla, jonka asiakas saa tekstiviestillä. Kirjatun kirjeen ja henkilökohtaisesti luovutettavan lähetyksen voi toinen henkilö noutaa valtakirjalla, jonka löydät täältä: http://www.posti.fi/liitteet/valtakirja_fi.pdf

 

 

10. Tilauksen peruuttaminen

 

-Tilaus voidaan peruuttaa ilman kuluja, mikäli tilausta ei ole ehditty lähettää. Asiakkaan tulee tehdä peruuttamisilmoitus sähköpostilla villakeijuinfo (a) gmail.com vastaamalla tilausvahvistusviestiin ja kirjoittamalla selvästi, että kyseinen tilaus halutaan perua. Mikäli tilaus on ehditty jo lähettää, tilauksen peruutus muuttuu peruuttamisesta normaaliksi asiakaspalautukseksi, katso kohta Asiakaspalautus.

 

 

11.Asiakaspalautukset

 

-Sovithan palautuksista AINA  etukäteen sähköpostilla villakeijuinfo ( a) gmail.com! Sähköpostilla voit pyytää asiakaspalautuskaavakkeen.

 

-Verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on kuluttajasuojalain mukainen palautusoikeus 14vrk tilauksen vastaanottamisesta. Asiakaspalautuskaavake tulee lähettää huolellisesti täytettynä sähköpostilla osoitteeseen villakeijuinfo (a) gmail.com 14vrk kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Käsittelemme asiakaspalautuskaavakkeen ja ilmoitamme asiakaspalautuksen toimitusosoitteen.  Palautusohjeen ja –osoitteen lähettämisestä Villakeiju odottaa saapuvaa lähetystä 14vrk, jonka jälkeen saapuneita palautuksia ei enää käsitellä.

 

Matkahuollon kautta onnistuu kätevimmin/edullisimmin pakettikokoisen asiakaspalautusten lähettäminen meille. Asiakaspalautuksesta ilmoittaessasi annamme vastausviestissä asiakaspalautuskoodin, jolla saat lähetettyä palautuspaketin meille. Paketti jätetään Matkahuoltoon ja otetaan kuitti lähetyksestä. Tällaisessa lähetyksessä asiakkaan ei tarvitse maksaa pakettimaksua lähettäessä, vaan maksu kulkeutuu Matkahuollon järjestelmän kautta meidän maksettavaksi ja vähennämme maksun sitten asiakkaalle palautettavasta summasta. Palautuspaketin hinta 5,90e (2kg asti) vain asiakaspalautuskoodia käyttäen.

 

 

Palautamme rahan 14 vuorokauden kuluessa siitä kun palautus on saapunut meille asti. Lähetys on asiakkaan vastuulla niin kauan kunnes se saapuu meille. Asiakkaan on pystyttävä virallisesti todistamaan saattaneensa asiakaspalautus Postin tai Matkahuollon kuljetettavaksi. Otathan kuitin asiakaspalautuksesta ja säilytäthän sitä varmuuden varalta 1kk.

 

Palautusoikeus koskee myyntikuntoisia, alkuperäispakkauksessaan olevia tuotteita. Palautusoikeus ei koske asiakkaalle erikseen tilattuja tuotteita ns.”tilaustuotteita”, asiakkaalle räätälöityjä, metreittäin mitattavia/myytäviä tuotteita (esim. osa kankaista/nauhoista).

 

Palautustoimituskustannukset ovat asiakkaan vastuulla, mikäli kyse ei ole saadusta väärästä tai viallisesta tuotteesta. Eli mikäli tuotteessa ei ole mitään vikaa tai haluat vaihtaa tuotteen tai palauttaa tuotteita, tilauksen palautus tapahtuu asiakkaan kustannuksella.

 

Asiakas vastaa palautustoimituskuluista ja siitä, että tuote on pakattu niin, että se kestää kuljetuksen ja saapuu ehjänä, myyntikuntoisena ja alkuperäistuotepakkauksessaan perille. Mikäli tuote ei ole alkuperäisessä myyntikunnossaan pakkauksineen sen saapuessa meille, pidätämme oikeuden vähentää palautettavasta summasta tavaran myyntikunnon alentumisen verran.

 

 

12.Pakkauksen/tuotteiden vioittuminen kuljetuksessa

 

Noutaessasi tuotteen Matkahuollon tai Postin noutopisteestä, tarkastathan paketin kunnon. Mikäli pakkaus tai tuote on vioittunut, pyydäthän jo noutohetkellä henkilökuntaa tekemään huomautuksen lähetyksen tietoihin. Sen jälkeen ota meihin yhteyttä sähköpostilla villakeijuinfo (a) gmail.com. Mikäli tuote on vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti sähköpostilla villakeijuinfo (a) gmail.com

 

 

 

13.Bambora Payform maksutavan tarkemmat tiedot

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Bambora PayForm (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Bamboran verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Bambora tai Paybyway Oy. Bambora välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

 

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

 

Lue lisää Bamborasta: https://www.bambora.com

 

Maksutavat

 

PayForm-palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Mash.

 

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

 

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

 

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

 

Mash: Mash Laskulla saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista ja 45 päivää korotonta maksuaikaa. Voit myös halutessasi muuttaa laskun kätevästi osamaksuksi. Mash Osamaksulla maksaessasi voit valita itsellesi sopivan maksuajan (3 kk, 6 kk, 9 kk, 12 kk, 18 kk, 24 kk) ja saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista. Voit myös milloin tahansa maksaa koko summan kerralla ilman lisäkuluja. Mash Laskun tai Osamaksun voivat valita maksutavaksi Suomessa asuvat, yli 20-vuotiaat asiakkaat. Maksutapa on mahdollinen 10–10.000 euron ostoksille. Lisätietoja Mashista osoitteessa https://www.mash.com/fi/kuluttajille/hinnasto

 

Mash Finance Oyj:llä on oikeus tarkastaa Mash Laskulla tai Osamaksulla maksavan asiakkaan luotto- ja osoitetiedot ja myöntää tai evätä luotto niiden perusteella. Mash Finance Oyj (2159120-9) on vuodesta 2007 asti toiminut suomalainen rahoitusalan yritys.

 

Bambora PayForm -maksupalvelun yhteystiedot

 

Bambora PayForm, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)

Sähköposti: payform@bambora.com

Puhelin: 09 315 82 555 (arkisin klo 9-17)

Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta